CÍM: HU-2142 Nagytarcsa, Petőfi Sándor u.

TEL: +36 20 449 9966

Belga Land Rover Series II teljes körű felújítása

 

 

Elkészült a képeken látható belga Land Rover Series II-es, régi katonai kivitelű terepjáró teljes körű felújításának.

Az autó első pillantásra reménytelennek tűnhet, de értő szemeknek nagyon jó felújítási alap.

A karosszéria nincs összeverve, az alvázat jópár éve gyárilag lekezelték ezért nagyon jó állapotban megmaradt. Az alvázvédő alatt az eredeti vékony alvázfesték is látszódik. Van benne sok érdekes katonai kiegészítő például dupla ékszíj, olajhűtő, karosszériaelemekben sokkal több merevítő van mint a civil kivitelben, dupla tank, katonai lámpák.

Az előző tulajdonos Series III-as lámpákat rakott a sárvédőkre, természetesen az eredeti állapot lesz visszaállítva, eredeti alkatrészekkel.

 

Leszedtem a sárvédőket, a hűtőt és a hűtő tartót.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Legelőször érdemes lecserélni a tűzfaltartó nyúlványt, amíg a helyén van, így a tűzfaltartó csavarral be lehet állítani a pontos helyét. Ezután folytatódhatott a szétszerelés, leszedtem az ajtókat és a küszöböket. Ezek a legjobb küszöbök, amiket eddig láttam, nincsen rajtuk horpadás és gitt, épek a ponthegesztések is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kormány duda csatlakozóján látszik leginkább, hogy mennyire keveset használták a kocsit. Itt egy csúszó csatlakozó található, legtöbb esetben ez nagyon el van kopva. Ebben az esetben alig látszódnak a használat nyomai. A kormány nagyon gyakran töredezett és repedezett. Ennél a kocsinál teljesen ép.

 

 

 

Az alvázat sok helyen kellett javítani, de szerencsére sikerült az eredeti fő elemeket megtartani. Teljes homokszóráson esett át, speciális többrétegű alapozót kapott. Az alváz belseje is le lett kezelve, és a külseje is erős, időálló bevonatot kapott. A következő 50 évre felkészítve.

 

 

 

 

 

 

 

 

A motor működőképes volt, kipróbáltuk, csörgés-zörgés nem volt. Szétszerelés után a hengerben kopás jelei mutatkoztak ezért  gépműhelyben hengerfúrás után harmadik túlméretes dugattyúkat kapott. A főtengely csapágyakat csak cserélni kellett standard méretre. A hengerfejet is felújítottuk, síkoltattuk a blokkot és a hengerfejet is. Kicseréltük az összes tömítést és szimeringet. Az eredeti színkód alapján újra festettük, új 9,5”-os kuplung szettet kapott.

A váltót teljesen szétszereltük, ami ugyancsak jó állapotban volt. Sok alkatrészt nem kellett cserélni. Újratömítettük, szimeringeket cseréltünk, és összeszereltük.

Beszerelésre került egy Rocky Montain Roverdrive is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A futóműben összeszereltük a lefényezett alkatrészeket, az új ökölfejeket és a darabokra szétszedett és bezsírzott laprugókat. A fékrendszer is megújult – új fékcső, munkahengerek, fékpofák, felszabályozott fékdobok.

 

 

 

 

 

 

 

 

Az autón a legnagyobb fejtörést a karosszéria munka okozta. Katonai múltja miatt nagyon sok fém merevítővel látták el az alumínium elemeket, emiatt az alumínium elemek sok helyen oxidálódtak, javításuk nagyon hosszadalmas feladat volt, sok elemet cserélnünk is kellett. Az eredeti állapotot végül sikerült visszaállítanunk.

 

 

 

 

 

 

Az autó új kábelköteget kapott, ami az eredetivel teljesen megegyező. Nagyon szép és ritka eredeti Clayton fűtése megmaradt. Az eredeti műszereket felújítottuk, és extra Smith kijelzőket szereltünk be.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A karosszéria elemeket a szép vonalvezetés érdekében még a fényezés előtt összeszereltük majd szétszedtük, így a fényezés utáni összeszerelés a lehető legpontosabb lett. Új Exmoor Trim ponyvát kapott, melyhez egy eredeti ponyvatartó vázat újítottunk fel. Az összes horganyzott elem újra horganyzásra került. A legtöbb katonai extrát beszereltük : olajhűtő, dupla tank, katonai hátsó váz rész, üveglámpák.

 

A végeredményben sok örömét leli az új gazdája. A mi szempontunkból egy újabb élvezetes munkát zárhattunk le.