CÍM: HU-2142 Nagytarcsa, Petőfi Sándor u.

TEL: +36 20 449 9966

Képes beszámoló a kalandról:

 

 

 

Előkészületek: Nagy köszönet Gyuri barátomnak, nélküle nem jött volna össze ez a kaland. Barcelónából segítette a szervezést. Hozzá tudtuk előzőleg elküldeni az alkatarészes csomagunkat, és két napra kölcsön adta a Discóját. Örök hála.

 

2012.03.05. - Két órás kora reggeli repülőút után, úton Barcelonából a végcélhoz, Lleida-ba...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012.03.05. 12: 00 - Megvan a kocsi, ezzel kellene valahogy hazajutnunk... táv: 2270 km!!

Az előzőleg megbeszéltek ellenére egyből kidobtak a kertből, ahol a kocsi állt. Ilyen a spanyol vendégszeretet. Egy kecskepásztor és a nyája boldogított minket 2 napon át. Lökte a spanyolt, mintha értenénk. Annyit tudtunk reagálni, hogy "holá" meg "si", neki ennyi bőven elég volt.

 

 

 

 

 

2012.03.05. 15:00 - Nekifogtunk a "felújításnak", mindjárt indulunk is... :-)))))

A motor, akksicsere után, első pöcre beindult. Nagy volt az öröm, de nagyon sok hiányzó alkatrész volt: kerékagycsavar, hátsó-difi, kardán...A kocsit utolsó pillanatban mentettük meg, már elkezdték bontani. Én egész nap gumik, olaj, kábel stb. után rohangásztam. Lipót addig próbált valamit kihozni a szerkezetből. Spanyolok életszinvonalban körülbelül ott tartanak, ahol mi magyarok. Sajnos csak a lehúzós bontósokat találtuk meg, ahol olyan gumikat árultak, amiket már Mo-on is kidobnának, ez volt, meg kellett venni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012.03.06. - Kedd reggel volt a mélypont. Szétdurrant a kuplungcső, és nem hoztunk magunkkal cserét. Elég kényelmetlen lett volna 2000 km-t kuplung nélkül jönni. A semmi közepén, nulla spanyol nyelvtudással próbáltunk egy 50 éves kocsihoz kuplungcsövet találni. Gyuri barátunk segítségével sikerült kb 20 km-re egy hidraulikás céget találni, aki legyártotta a csövet. Ekkor már éreztük, hogy sikerülhet. Fék-, kuplung légtelenítés, hűtő feltöltés patakvízzel, lámpaszerelés és indulás első-kerék hajtással.

 

 

2012.03.07. - A francia határ átlépése után pár kilométerrel durrdefektünk lett. A fantasztikus spanyol  gumiszerelők az 50 éves belsőket rakták vissza, amik eddig bírták. Lipót bravúrjára volt szükség, hogy ne történjen baleset. Szerencsére egy ipari övezetben robbantunk le. Itt tudtunk guberálni jó gumikat, ráadásul sokkal jobbakat, mint amikért Spanyolo-ban 120 EUR-t fizettem. Gumicsere és indíts. Hűtőbe vettünk tömítő adalékot, ami megoldotta a folyást, ezután nem kellett óránként megállni utántölteni.

Innen kezdődött az öröm-landyzás. Irány a francia riviéra és  Monaco!

 

 

 

 

2012.03.07. éjjel 11-12 tájt megérkeztünk Monacoba. Eddig nem hittem el, de tényleg igaz volt, hogy az ottani Swift a  Ferrari vagy Maserati. Végigmentünk az F1 pályán, megnéztük a yachtokat.  A Forma 1-es tesztkör után, tele önbizalommal, felmentünk az autópályára, ahol hegyen völgyön át tudtuk tartani a 70-es csúcstempót.

 

 

 

 

 

 

 

 

Az egész útról néhány jelemző momentum:

1./ dudáló, útról letólni akaró kamionok, legyártottunk egy "50 years sorry" táblát, melyet kifüggesztettünk a  hátsó szélvédőre, ez után már kevesebbet dudáltak

2./ nagy bealvások az autó hátsó részében

3./ kormányra merevedett ujjak

 

 

 

2012.03.08. - este 11 magasságában szerencsésen hazaérkezetünk (utána két napig aludtunk)